De vereniging

De Kreelse plas op de Ginkelse heide

De Edese Hengelsportvereniging “Voor Ons Plezier” bestaat sinds 1952. Tot 1996 had de vereniging de pacht over de Kreelseplas welke bekend stond als De karperplas van de Ginkel. Onder druk van natuurbescherming heeft de vereniging hier afstand moeten nemen en heeft daarvoor De Proosdijvijver te Ede in pacht verkregen. Gezien de veranderingen binnen de wetgeving heeft de gemeente Ede deze vijver, sinds 2011, ondergebracht bij de Overkoepeling Hengelsport Ede.

De Edese Hengelsportvereniging “Voor Ons Plezier” heeft circa 2200 leden, participeert in Ede in de vereniging Overkoepeling Hengelsport Ede (OHE) en is tevens lid van Sportvisserij MidWest Nederland. Indien u lid bent van onze vereniging kunt u in heel Ede vissen en ontvangt u automatisch de grote landelijke (Jeugd-) Vispas van Sportvisserij Nederland.

JEUGD

De jeugd is voor de vereniging een belangrijke doelgroep. Gedurende het jaar organiseren we voor jeugdleden Meerdere activitieten te weten;

A) Competitie viswedstrijden voor jeugdleden tot en met 24 jaar.

B) Jeugdactiviteiten tot en met 14 jaar waar iedereen (wel of geen lid van de vereniging) aan mee kan doen, te weten;

- Jeugd-visdagen, Deze visdagen worden gehouden in de vijvers van de gemeente Ede.

- Jeugd “Koningsvisserschap Gemeente Ede”, Deze visdag wordt gehouden in de vijvers van de gemeente Ede..

Naast dit alles geeft de vereniging de jeugdleden - bij voldoende deelname - de mogelijkheid om cursussen te volgen. Via deze cursussen is het voor de jeugd mogelijk zich verder in de hengelsport te bekwamen. Vanzelfsprekend wordt hierbij ook aandacht besteed aan de flora en fauna in en rond de waterkant.

Voorts is het mogelijk om via selectiewedstrijden mee te doen aan het Nederlands Kampioenschap.

Deelname aan de Jeugdcursussen en competitiewedstrijden zijn gratis, voor de wedstrijden met een open inschrijving vragen we een kleine bijdrage.

SENIOREN

Voor seniorenleden vanaf 15 jaar zijn er competitiewedstrijden welke voor een deel binnen de gemeente Ede maar ook daar buiten worden gevist.

Voor algemene inschrijving (wel of geen lid van de vereniging) zijn er meerdere activitieten te weten;

- De viswedstrijd “Koningsvisser senioren” Gemeente Ede.

- De Heideweek een viswedstrijd gehouden. Dit gebeurt in samenwerking met het VVV-kantoor in Ede.

- Nacht koppel viswedstrijd welke in de hoge vaart zal worden gevist.

- De avond visvierdaagse.

Voor de karpervisser organiseren we meerdere wedstrijden per jaar.

De senioren kunnen via selectiewedstrijden ook meedoen aan het Nederlands Kampioenschap.

Meer informatie over de wedstrijden en inschrijvingsmogelijkheden is terug te vinden onder de knop ACTIVITEITEN van de homepage.

De viswedstrijden die de vereniging organiseert worden gevist in de Edese wateren. De Proosdijvijver en de meeste vijvers in Ede hebben een verscheidenheid aan vissoorten waarbij gedacht moet worden aan karper, brasem, voorn en niet te vergeten de snoek.

Naast de hengelsport activiteiten is er twee maal per jaar een algemene ledenvergadering waar de leden en het bestuur gezamenlijk het beleid en de invulling van de activiteiten van de vereniging bepalen.

Copyright © 2011-2012. All Rights Reserved.